دسته
جك وSMS
ستاره ها
ايرانشناسي
مهدويت
خبر گزاري مهدي فخر در شهر ستان ها
كرمان شناسي
بهترين مطالب
آموزش گام به گام تنیس
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 278259
تعداد نوشته ها : 622
تعداد نظرات : 55
Rss
طراح قالب


برآورد کاهش 4 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در پی بحران جهانی 

    1387/8/30   3:59 ب.ظ 
    مشاهده : 16
 
مهدی غضنفری در حاشیه بازدید از غرفه فارس در پانزدهمین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس گفت: بحران مالی غرب و طرح تحول اقتصادی دو موضوع مهمی هستند که فکر می‌کنیم روی تجارت خارجی کشور اثرگذار باشند لذا سازمان توسعه تجارت با گروهی از محققین و صاحب‌نظران در حال بررسی آثار این بحران می‌باشند و برآیند این بررسی‌ها نشان می دهد باید چه حمایتی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان و واردکنندگان صورت پذیرد.
وی افزود: لذا از این فرصت کرده و اعلام می‌کنم اقتصاددانان، صادرکنندگان و واردکنندگانی که در خصوص این موضوع کار کرده‌اند و می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را به ما ارسال نمایند بگویند که آینده تجارت ایران را در دنیا چگونه ارزیابی می‌کنند و چه تدابیری برای حفظ سطح تجارت خارجی می اندیشند.
رئیس سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: رکود اقتصادی غرب تأثیراتی را در صادرات غیرنفتی کشور گذاشته است و ما پیش‌بینی می‌کردیم صادرات غیرنفتی ما امسال در حدود 24 تا 26 میلیارد دلار باشد اما با توجه به این بحران فکر می‌کنیم این رقم با کاهش حدود 3 تا 4 میلیارد دلاری به 22 تا 23 میلیارد دلار برسد.
وی خاطرنشان ساخت: ما در 7 ماه گذشته با رشد صادرات غیرنفتی خوبی مواجه بوده‌ایم و این بحران هیچ اثری در صادرات غیرنفتی نگذاشت اما برای 5 ماه آینده این بحران اثر کاهشی را به دنبال خواهد داشت.
غضنفری گفت: رژیم تجاری ایران برای ارسال به سازمان تجارت جهانی عکس خوبی از وضعیت تجاری کشور در سالیان اخیر است و ما امیدواریم که مراحل تنظیم در دولت هرچه سریعتر به اتمام برسد و تقدیم سازمان تجارت جهانی شود.
وی در پایان گفت: اعداد و ارقامی که از صادرات غیرنفتی موجود می‌باشد صحت دارد و در آن ابهام چندانی موجود نمی‌باشد و این اعداد و ارقام را ما خودمان جمع‌آوری نکرده‌ایم این کار وظیفه گمرک کشور می‌باشد اما در مورد تحلیل این اعداد و ارقام رویکردهای متفاوتی وجود دارد و این امر باعث می‌شود که ابهاماتی ایجاد شود اما در خود آمار هیچ‌گونه ابهامی وجود ندارد.

دسته ها :
سه شنبه بیست و ششم 9 1387
X