دسته
جك وSMS
ستاره ها
ايرانشناسي
مهدويت
خبر گزاري مهدي فخر در شهر ستان ها
كرمان شناسي
بهترين مطالب
آموزش گام به گام تنیس
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 277830
تعداد نوشته ها : 622
تعداد نظرات : 55
Rss
طراح قالب
موج جدید حملات اینترنتى با ایمیل مى آید ......

SPAMfighter به نقل از مدیا نیوز وایر گزارش داد که به تازگى هرزنامه هایى مشاهده شده که با سوءاستفاده از نام و نماد FBI و IC3 به شدت در حال گسترش بوده، سیل آسا به رایانه کاربران هجوم مى برند.
 

همانند حملات گذشته، نسخه جدید این نوع هرزنامه نیز با اشاره به اسامى تعدادى از مدیران ارشد FBI و نیز مقامات مرکز شکایات جرایم اینترنتى (IC3) مى کوشد کاربران را بفریبد.

بر اساس این گزارش امروزه هرزنامه هایى نیز ظاهر شده که وانمود مى کند از سوى واحد ضدتروریسم یا واحد مبارزه با جرایم مالى FBI به دست کاربر رسیده است. در بعضى از این ایمیل هاى مزاحم نیز به دروغ عنوان مى شود که کاربر در یک لاتارى برنده شده یا اموالى به وى به ارث رسیده است و بر همین اساس او مى تواند مبالغ هنگفتى را مالک شود.

 به گفته کارشناسان، هرزنامه نویس ها براى اینکه به ادعاى خودشان این مبالغ را به کاربر برسانند، از وى اطلاعات شناسایى شخصى اش را درخواست مى کنند و حتى هشدار مى دهند که اگر کاربر از دستورات آنها سرپیچى کند، وى را تحت پیگرد قانونى قرار خواهند داد! منظور از اطلاعات شناسایى شخصى (که به اختصار PII نامیده مى شود) اغلب اطلاعاتى همچون نام گیرنده، شماره تلفن و اطلاعات مربوط به گذرنامه و مدارک بانکى اوست.

در یک رشته هرزنامه هاى مشابه نیز ایمیلى دیده مى شود که ادعا مى کند از سوى مرکز شکایات جرایم اینترنتى (IC3) ارسال شده، و گیرندگان به اخاذى متهم شده اند. این اسپم ها به کاربران هشدار مى دهد که باید این مبالغ را در یک مدت زمانى محدود بازگردانند و گرنه با دادرسى در دادگاه مواجه خواهند شد.

متخصصان امور با بیان اینکه چنین ایمیل هایى، هرزنامه بوده و براى گول زدن کاربران تولید مى شود، هشدار داده اند که کاربران نباید به چنین ایمیل هایى پاسخ دهند و از کلیک بر لینک هاى تعبیه شده در آنها نیز باید بپرهیزند.



دسته ها :
يکشنبه سیزدهم 11 1387
X