دسته
جك وSMS
ستاره ها
ايرانشناسي
مهدويت
خبر گزاري مهدي فخر در شهر ستان ها
كرمان شناسي
بهترين مطالب
آموزش گام به گام تنیس
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 279205
تعداد نوشته ها : 622
تعداد نظرات : 55
Rss
طراح قالب

با اعترافات مرد 31 ساله در تهران؛ معمای پیچیده جنایت خاموش علیه چهار دانش‌آموز یزدی گشوده شد 

    1386/8/6   5:23 ب.ظ 
    مشاهده : 50
 
سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران روند تکمیل پرونده از سوی کارآگاهان دایره یازدهم پلیس آگاهی را تشریح کرد و گفت: حدود یک ماه پیش، پلیس آگاهی استان یزد، مظنون 31 ساله‌ای به نام «عبدالزهرا» را در ارتباط با چهار پرونده ناپدیدی مشکوک چهار پسر 12 و 14 ساله دستگیر کرد.
بر اساس گزارش پلیس، این پسران نوجوان از حدود دو سال پیش تا مهر ماه 86، یکی پس از دیگری به طرز مشکوکی از محل سکونتشان در منطقه تفت یزد، ناپدید شده و با وجود جست‌و‌جوهای فراوان، دیگر اثری از آنها به دست نیامد.
اولین شکایت ناپدیدی در اسفند 84 اعلام شد که مربوط به پسر 12 ساله‌ای بود و از همان زمان، تحقیقات گسترده پلیسی در حالی آغاز شد که در ادامه، سه فقره ناپدیدی مشکوک دیگر نیز به ماموران گزارش شد.
در این حال سن گمشدگان، محدوده ناپدید شدن آنها و نبود هیچ‌گونه اثر و نشانی از پسران منجر شد تا کارآگاهان با فرضیه ارتباط این پرونده‌ها با یکدیگر، تحقیقات را به صورت ویژه‌تر ادامه دادند تا این که ماموران توانستند مردی که آخرین بار با یکی از پسران ناپدید شده مشاهده شده بود را شناسایی کنند. 
 با گذشت یکماه از دستگیری این مرد که با آخرین پسر نوجوان ناپدید شده، نسبت فامیلی داشت، از آنجا که احتمال پلیس مبنی بر وارد بودن اتهامات مطروحه به وی قوت گرفته بود، وی برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی تهران منتقل شد.
بر این اساس پنج‌شنبه سوم آبان ماه امسال، وقتی متهم مقابل کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت، در بازجویی‌های فنی سرانجام قفل سکوت را شکست و پس از 24 ساعت، ماجرای چهار جنایت تاریک را برملا کرد.
این متهم که خود ساکن منطقه تفت یزد است به کارآگاهان گفت: از حدود دو سال پیش، چهار پسر دانش‌آموز 12 و 14 ساله به نامهای «میلاد»، «مهدی»، «احمد» و «آرش» را ربوده و پس از قتل، اجسادشان را در چاهی اطراف منطقه تفت یزد دفن ‌می‌کردم.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ادامه تحقیقات پلیس در خصوص اقدامات این متهم نشان داد که وی، دو پسر 12 و دو پسر 14 ساله را با طناب خفه کرده و سپس داخل چاه‌های اطراف منطقه ‌انداخته است.
این در حالیست که تمامی قربانیان ساکن یک محدوده بوده‌اند و به نظر می‌رسد متهم به قتل، با تمامی آنها ارتباط و آشنایی قبلی داشته است.
با اعترافات اولیه، کارآگاهان دایره یازدهم پلیس آگاهی تهران، متهم به قتل را به یزد برده تا محل دفن جسد چهار قربانی را به پلیس نشان دهد و به این ترتیب با گذشت سه روز از اعترافات سیاه، جسد هر چهار پسر دانش‌آموز در چاه‌های مختلف اطراف «تفت» یزد کشف و متهم به پلیس آگاهی شهرستان تحویل داده شد.
سرهنگ لیراوی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با بیان این که هنوز مساله تعرض به قربانیان تایید نشده است، اضافه کرد: طول مدت دفن اجساد از یک ماه تا دو سال است و بر این اساس تشخیص تجاوز به آنها، کار آسانی نیست و در این میان متهم به قتل نیز در این باره اعترافی نداشته است.
وی تاکید کرد: متهم، مرد متاهلی است که براساس اعترافاتش به تنهایی دست به جنایت زده است.
این درحالیست که برخی گفته‌ها حاکی از آنست که متهم در اعترافاتش مدعی شده است: «این کودکان را به خاطر رفتارهای نامناسبشان به قتل رساندم.»، اما تحقیقات پلیس آگاهی یزد برای روشن شدن انگیزه ارتکاب این جنایات ادامه دارد.

دسته ها :
شنبه بیست و هشتم 10 1387
X